Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:53:43+01:00
Kardynał to najwyższa osoba, pełniąca sługę w kościele po papieżu.
Kardynałów nominuje papież, wybiera ich spośród mężczyzn, którzy mają obecnie święcenia prezbiteratu. Godność ta jest nadawana wybitnym biskupom duchownym z Kurii Rzymskiej i zasłużonym teologom kolegium katolickiego. Kardynał również dokonuje wyboru papieża. W kościele jest tak jakby najwyższym dostojnikiem o jeden stopień niższym niż papież.
3 3 3
2010-02-21T19:26:12+01:00
KARDYNAŁOWIE - Drudzy najważniejsi po Papierzu z nich wybiera się następnego papieża , pomagajją oni " upilnować " kościoła papierzowi ; - ]
4 2 4