Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:42:19+01:00
Suma kątów w trójkącie równa jest 180°

180-25= 155° Suma pozostałych dwóch kątów

155-15=140°

140:2=70° Miara mniejszego z pozostałych kątów

70+15=85° Miara większego z pozostałych kątów :o)
14 4 14
2010-02-21T18:43:29+01:00
X -większy kąt
y- mniejszy kąt

x-y=15
25+y+x=180
x=15+y
y+15+y=180-25=155
2y=155-15=140 /:2
y=70

x-70=15
x=15+70
x=85


Odp. Mniejszy kąt wynosi 70 stopni, a większy 85 stopni.


7 5 7
2010-02-21T18:44:10+01:00
180-25=155

155-15=140

140:2=70

70+15=85

jeden ma 70 a drugi 85