Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:49:12+01:00
A)
x/3=x+4/6 |*6
2x=6x+4
2x-6x=4
-4x=4
x=-1
b)
y+3/6=y-2/5
y+1/2=y-2/5 |*10
10y+5=10y-4
10y-10y=-4-5
0=-9
c)
2n-1/3=n+5/2
12n-2=6n+15
12n-6n=15+2
6n=17
n=2 i 5/6

nie wiem czy dobrze ;p
2010-02-21T18:53:30+01:00
×/₃ = ×+4/₆ /x 6
2x = 6x + 4
-4 = 4x
x = -1


y+3/₆ = y-2/⁵ /x 30 - chyba pomyłka w równaniu
30y + 15 = 30

2n-1/₃ = n+5/₂ /x 6
12n - 2 = 6n + 15
6n = 17
n = 17/6
n= 2 5/6