Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T18:53:35+01:00
Suma kątów w trójkącie= 180 stopni

x+2x+2x+30=180 I-30
x+2x+2x=150
5x=150 I:5
x=30[stopni]

1 kąt=2*30=60 stopni
2 kąt=30 stopni
3 kąt= 2*30+30=90 stopni
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T18:56:57+01:00
180°=x+2x+2x+30
180°=5x+30
5x=150
x=30°

α=2*30
α=60°
β=30°
γ=2*30+30
γ=90°

Kąt 1 ma 60, kąt 2 30, a kąt 3- 90 stopni.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:57:59+01:00
X=drugi kąt Δ
2x=pierwszy kąt
2x+30=trzeci kąt

x+2x+2x+30=180
5x=180-30
5x=150
x=150:5
x=30

2x=60
2x+30=60+30=90
1 kat ma 30
2 kat ma 60
3 kąt ma 90
1 5 1