Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:53:17+01:00
Zasada zachowania pędu - jeśli ciała oddziałują tylko z sobą i na skutek tego oddziaływania zmieniają się pędy każdego z nich, to pęd całego układu nie zmienia się. Zostaje taki sam, jaki był przed oddziaływanie.
ta definicja nie jest z internetu tylko ze szkoły :) pozdro
1 5 1
2010-02-21T18:54:30+01:00
Zmiana pędu układu ciał zachodzi jedynie na skutek działania sił zewnętrznych. Jeśli wypadkowa sił zewnętrznych jest równa zeru, to pęd układu ciał zostaje zachowany.

A ta z mojej książki ;)
1 4 1
2010-02-21T18:56:41+01:00
PĘD ciała jest wielkością wektorową i jest równy masie ciała i prędkości. Kierunek i zwrot wektora pędu jest taki sam jak kierunek i zwrot wektora prędkości. Wartość pędu ciała oznaczamy; p=m*v gdzie p to pęd ciała, m to masa ciała a v przyspieszenie.
Jednostka pędu;
[p]= kg* m/s.
Jeżeli ciała oddziałują tylko ze sobą (brak jest sił zewnętrznych) to zmiana pędu 1 ciała wywołuje taka samą co do wartości zmianę pędu ciał 2. Zasada zachowania pędu; w izolowanym układzie ciał (w układzie, w którym na ciało nie działają siły zewnętrzne) całkowity pęd układu ciał nie zmienia się.

Dałam na końcu bo przepisywałam z zeszytu;)