Wiersz ks. Jana Twardowskiego pt. Razem
i polecenie : napisz własną interpretację wiersza. BARDZO PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ . DAJĘ NAJ.

Razem
Nadzieja i rozpacz
radość i ból
niewiara i wiara
czas coraz szybszy
trwanie jak ciemność
to za daleko
i już niedługo
dom pełen bliskich
i bez nikogo
człowiek co szuka
anioł co nie wie

tak jak dwa jeże sobą zdziwione
szukają razem miejsca dla siebie

Jan Twardowski

2

Odpowiedzi

2010-02-21T18:57:44+01:00
Wydaje mi sie, ze w tym wierszu nalezy zwrocic nam uwage na to, ze na nasze zycie sklada sie wiele czynnikow. Dlatego nasze zycie jest roznorodne. Raz sie z czegos cieszymy innym razem placzemy, raz jestesmy z bliskimi a raz samotni.
Czyli naszemu zyciu nie towarzyszy tylko 1 doznanie, jest ich wiele i kazde ze soba sie laczy.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:58:19+01:00
Wiersz ukazuje co niesie ze sobą miłość/związek lub to kiedy go/jej nie ma można cierpieć i być radosnym , czas może z daną osobą płynąć szybciej lub bez niej ciągnąć się nie miłosiernie . Moim zdaniem 'dom' jest przenośnią do słowa 'serca' Gdy miłość jest serce się nią wypełnia gdy nie ma panuje pustka. Ostatnie wersy 4 wersy mówią o miejscu człowieka na Ziemi nigdy nie wiadomo gdzie będzie mu lepiej lecz z połówką zawsze i wszędzie będzie najlepiej.
Mama nadzieję że pomogłam liczę na najlepszą odp ;*
Pozdr ;]
2 4 2