Odpowiedzi

2010-02-21T18:57:29+01:00
- tracić poczucie bezpieczeństwa
-być oszukanym
-(tutaj nie wiem)
-udawać wesołego, będąc w rzeczywistości smutnym
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:57:41+01:00
-Stracić grunt pod nogami czyli zostać bez niczego.Nie mieć niczego.
-Poczuć się nabitym w butelkę czyli poczuć się oszukanym
-Odrzeć kogoś z fałszu tzn wyciągnąć z kogoś prawdę
-czyli Płakać ze szczęścia
10 2 10
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T18:57:56+01:00
- stracić (tracić) grunt pod nogami - tracić poczucie bezpieczeństwa; przeczuwać nadciągające zagrożenie; znajdować się w niebezpieczeństwie: Wylosowałem zestaw i powoli otworzyłem kopertę. Rozłożyłem kartkę i przeczytałem pierwsze pytanie. Wtedy poczułem, że tracę grunt pod nogami - to była problematyka, której nie zdążyłem powtórzyć.
ten tekst pochodzi z książki: Słownik związków frazeologicznych

- nabić kogoś w butelkę - nabrać kogoś, oszukać, wywieść w pole: Kupując podkoszulki z metką "wykonano w Chinach" sami prosimy się, by nas nabito w butelkę.

4 3 4