Odpowiedzi

2010-02-21T19:01:35+01:00
Trzesienia zieni wystepuja w miejscu poruszania sie płyt. Tektonicznych gdy płyty sie zdezaja powstaja wulkany a rozsuwają to trzesienia ziemi
czynn wulkany sa w "pierscieniu ognia"
npwulkan na górze sw Heleny
Etna, Wezuwiusz, Stromboli, Mauna Loa.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:04:42+01:00
Trzesięnie ziemi powstaje poprzez nagłe, gwałtowne wyzwolenie się energii nagromadzonej w skałach skorupy ziemskiej, rozchodzące się w postaci fal sejsmicznych po powierzchni Ziemi i w jej wnętrzu.

Najwięcej trzęsień ziemi występuje w Japonii, zachodniej części Ameryki Północnej i południowej,Nowej Zelandii, południowej Europie( Grecja, Hiszpania).

Przykłady czynnych wulkanów : Etna, Hekla, Vulkano., Meru, Rainier, St. Helen, Maipo, Elbrus
8 4 8