Witam prosze niech ktos mi rozwiaze zadanie ale szybko bo na jutro ;/ z gory dziekuje ;););)

a) Ile wynosi średnia arytmetyczna liczb 2k - 1 i 2k + 1 ???
b) Oblicz srednią arytmetyczna liczb 2k - 3, 2k + 1 i 2k + 5.
c) ile wynosi srednia arytmetycxzna trzech kolejnych liczb naturalnych nastepujacych bezpośrednio po liczbie 2k ???
dzieki

2

Odpowiedzi

  • treu
  • Początkujący
2010-02-21T19:01:13+01:00
A) (2k-1+2k+1)/2 = 4k/2 = 2k
b) (2k-3+2k+1+2k+5)/3 = (6k+3)/3 = 2k+1
c) (2k+1+2k+2+2k+3)/3 = (6K+3)/3 = 2k+1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:03:28+01:00
A)
(2k-1+2k+1):2=4k:2=2k
b)
(2k-3+2k+1+2k+5):3=(6k+3):3=6k:3+3:3=2k+1
c)
2k+1
2k+2
2k+3
(2k+1+2k+2+2k+3):3=(6k+6):3=6k:3+6:3=2k+2

powinno być dobrze ;p
1 5 1