Odpowiedzi

2010-02-21T19:28:32+01:00
1.Napisz reakcję estryfikacji
a)etanianu etylu - CH3COOH + C2H5OH --> CH3COOC2H5 + H2O
b)stearynianu butylu - C17H35COOH + C4H9OH --> C17H35COOC4H9 + H2O
c)metanianu metyylu- HCOOH + CH3OH --> HCOOCH3 + H2O
d)stearynianu propylu- C17H35COOH + C3H7OH --> C17H35COOC3H7 + H2O
e)butanianu metylu- C3H7COOH + CH3OH--> C3H7COOCH3 + H2O
f)oleinianu pentylu- C17H33COOH + C5H11OH --> C17H33COOC5H11 + H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:36:23+01:00
A) CH₃COOH + C₂H₅OH → CH₃COOC₂H₅ + H₂O
b)C₁₇H₃₅COOH + C₄H₉OH → C₁₇H₃₅COOC₄H₉ + H₂O
c)HCOOH + CH₃OH → HCOOCH₃ + H₂O
d)C₁₇H₃₅COOH + C₃H₇OH →C₁₇H₃₅COOC₃H₇ + H₂O
e)C₃H₇COOH + CH₃OH →C₃H₇COOCH₃ + H₂O
f) C₁₇H₃₃COOH + C₅H₁₁OH → C₁₇H₃₃COOC₅H₁₁+ H₂O