Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:04:01+01:00
0,36=

2×36x+2×100x=136
72x+200x=136
272x=136
x=136:272
x=0,5


boki ściany:
36x=36×0,5m=18m
100x=100×0,5m=50m

pole ściany=18×50=900m²

1ar=100m²
900m²=9arów= pole ściany
1 5 1
2010-02-21T19:35:12+01:00
Jednym z najbardziej czczonych miejsc na świecie jest Ściana Płaczu w Jerozolimie. Jest to prostokąt o obwodzie 136m, w którym stosunek boków wynosi 0,36. Oblicz pole tej ściany w arach.Najlepiej układ równań

x/y=0,36
2x+2y=136 //:2

x=0,36y
x+y=68

x=0,36y
0,36y+y=68

x=0,36y
1,36y=68

x=0,36y
y=50

x=0,36*50
y=50

x=18 m
y=50 m

Pp=18*50=900 m²= 9 a (100m²=1a)