Odpowiedzi

2010-02-21T19:07:22+01:00

Maracaibo
Patos
Titicaca
Poopó
Mirim

Mar Chiquita
Argentino
Viedma
O'Higgins/San Martín
Llanquihue
Fagnano
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:23:37+01:00
Argentyna:
Argentino
Buenos Aires/General Carrera
Cochrane/Pueyrredón
Fagnano
Huechulafquen
Laguna del Carbon
Lácar
Nahuel Huapí
O'Higgins/San Martín
Viedma (jezioro)

Bolivia:
Poopó
Salar de Uyuni
Titicaca

Chile:
Buenos Aires/General Carrera
Cochrane/Pueyrredón
Fagnano
Llanquihue
O'Higgins/San Martín
Presidente Ríos
Yelcho

Kolumbia:
Guatavita (meteorytowe)

Peru:
Titicaca

Jeziora polodowcowe lub tektoniczne. Jeziora tektoniczne powstały w uskokach które powodowały ruchy płyt litosfery, natomiast polodowcowe po ustąpieniu lądolodu. Jedynym wyjątkiem jest Guatavita które jest jeziorem meteorytowym. Wszystkie jeziora znajdują się w Andach lub tez w południowej części Ameryki Południowej (Patagonia) lub tez Ziemia Ognista.

Pozdrawiam i liczę na naj.
2 4 2
2010-02-21T19:32:21+01:00
Maracaibo
Patos
Titicaca
Poopó
Mirim

Mar Chiquita
Argentino
Viedma
O'Higgins/San Martín
Llanquihue
Fagnano
2 1 2