Odpowiedzi

2010-02-21T19:06:46+01:00
Większa możliwość budowania więzi z parafią, wspólnego uczestnictwa w praktykach religijnych itd.,
zachowanie zasady rozdziału Kościoła od państwa, która teoretycznie jest wpisana w konkordat (aczkolwiek, jak widać, jest martwa),
na katechezę uczęszczają rzeczywiście ci, którzy chcą i którym zależy,
katecheza nauczana przy parafii nie byłaby przysłowiową zapchajdziurą między ważniejszymi przedmiotami, czasem przeznaczonym przez uczniów na odrabianie zadań itd.,
nieuczęszczanie co najwyżej skutkowałaby niedopuszczeniem do sakramentu bierzmowania (czyli za jakiś czas niemożnością uczestnictwa w sakramencie zawarcia małżeństwa), ale nie miałoby wpływu na średnią ocen,
nie istniałoby “parcie” na dobrą ocenę z katechezy, aby podwyższyć sobie średnią ocen. co skutkuje naciskami na katechetów lub religijnością na pokaz i konformizmem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:07:26+01:00
Naucza żyć zgodnie z przykazaniami.
Naucza żyć zgodnie z biblią.
Naucza że życie bez małżeństwa to grzech.
Naucza postępowania.
Naucza umartwiania się.
Naucza o Bogu.
Naucza ogólnie o Chrześcijaństwie.
2010-02-21T19:11:46+01:00
Nie wiem czy o to chodzi ale niapisze jak ja to rozumiem.
Kościół naucza nas miedzy innymi by:
~ nie dokonywać aborcji
~ nie mieszkać razem ze soba przed ślubem
~ nie było "wiernych niepraktykujacych" (chodzi o to by człowiek jasno powiedział czy jest osobą wierna, uczeszcza do kościoła nie tylko od świeta, czy jest niewierzący).
~ żyć wg. przykazań