Procenty w zadaniach tekstowych ( Układy równań )
Zd 33 str 115 , Matematyka z Plusem dla 2 Gim.
Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty.Obliczył że z testu humanistycznego otrzymał o 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego.Ile punktów dostał Maciek z każdego testu ?

Błagam pilne..na jutro.A szczerze mówiąc , z matmy jestem tak samo lewa noga jak ten Maciek w zadaniu ;]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:05:11+01:00
X - matematyczny
y - humanistyczny -> y=x + 0,25x

x+y=63
x+1,25x=63
2,25x=63 | :2,25
x=28
y=63-28=35

Odp. Z matematyczno-przyrodniczego uzyskał 28 punktów, a z humanistycznego 35pkt.
1 5 1
  • treu
  • Początkujący
2010-02-21T19:06:30+01:00
X - liczba pkt. z testu mat.-przyr.
1,25x - liczba pkt. z testu hum.
2,25x - łączna liczba pkt.

2,25x = 63 / ÷2,25
x = 28
1,25x = 35
1 5 1
2010-02-21T19:07:42+01:00
63 - ilosc zdobytych pkt
x - tyle pkt dostał Maciek z testu matematyczno-przyrodniczego
1,25x - tyle zdobył pkt z testu humanistycznego

x+1,25x=63
2,25x=63
x=28 <--tyle pkt zdobył z mat=przyr

1,25x=1,25*28=35 <--- tyle pkt zdobył z human
1 5 1