Odpowiedzi

2009-10-15T18:12:02+02:00
Kreon: ginie jego syn i żona
Hajmon: popełnia samobójstwo
Lajos: zostaje zamordowany przez własnego syna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T18:12:30+02:00
Mogę pomóc co do Lajosa.

Lajos miał syna Edypa. Gdy udał się do wyroczni delfickiej, dowiedział się, że ten zabije go w przyszłości. By temu zapobiec porzucił syna w górach. Jednak przechodzący tamtędy pasterz, ulitował się nad dzieckiem i przygarnął je. Edyp spędził dzieciństwo u niego. Jednak, gdy dowiedział się o swym prawdziwym pochodzeniu. Postanowił uciec z Koryntu. Po drodze dopuścił się zbrodni. Napotkał na drodze pewnego człowieka, doszło między nimi do konfliktu i Edyp zabił go. Po pewnym czasie dowiedział się, że był to jego ojciec. Tragizm Lajosa polega tu więc na tym, że mimo próby, nie udało mu się zmienić przyszłości. Śmierć z ręki jego własnego syna była mu pisana i przeznaczona. Lajos jest dowodem tego, że próby walki z własnym fatum są daremne.