Bawełnianą tkaninę w kształcie równoległoboku o kącie ostrym 45 stopni i krótszym boku 3m przecięto wzdłuż krótszej przekątnej.Otrzymano dwa trójkąty prostokątne.Ile potrzeba taśmy,aby obszyć oba trójkątne kawałki materiału.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:12:51+01:00
Krótsza przekatna=3m
dłuzszy bok =a√2=3√2m

ilośc tasmy:(2×3m+3√2m)×2=(6+3√2)×2=12+6√2m potrzeba na obszycie, co = około 12+8,46= około 20,46m
68 4 68
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T19:13:10+01:00
Jesli podzielisz ten rónoległobok na dwa trójkaty do dostaniesz trójkąty o katach 45, 45 i 90 stopni. przy kącie prostym masz bok dł 3, dwie przyprostokatne są takie same(wynika to z własnosci trójkatów o tych bokach) wiec przeciw prostokątna wynosi 3√2, jest to dlugosc dłuzszego boku rownolegloboku, liczysz obw=3+3+3√2+3√2=9+9√2≈22m

:)
24 4 24