Za rozwiązanie daję NAJ!

Układ równań, wyjaśnienie mile widziane.

Jeżeli do liczby dwucyfrowej dodamy potrojoną cyfrę jej jedności to otrzymamy 44. Jeżeli od liczby o przestawionych cyfrach odejmiemy pięciokrotną cyfrę dziesiątek pierwszej liczby to otrzymamy 52. Znajdź tę liczbę

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:11:07+01:00
X- cyfra jedności
y-cyfra dziesiątek

liczba dwucyfrowa = 10y+x
liczba dwucyfrowa po przestawieniu = 10x+y

układ:
{10y+x+3x=44
{10x+y-5y=52

{ 10y + 4x = 44/ * 2
{ 10x - 4y = 52/ * 5

{20y + 8x = 88
{50x - 20y = 260
skróci się 20 y z -20 y
--------------------------------
58x = 348 / : 58
x = 6


{ x= 6
{ 10y + x + 3x = 44

{x = 6
{10y = 44 - 6*4

{x = 6
{10y = 44-24

{x = 6
{10y = 20 / : 10

{x=6 --> cyfra jednośći
{y=2 --> cyfra dziesiątek

Liczba szukana= 26
1 5 1
2010-02-21T19:11:27+01:00
Agusia80

Odpowiedziano: 2010-01-30 22:19:31
x- cyfra jedności
y-cyfra dziesiątek

liczba dwucyfrowa = 10y+x
liczba dwucyfrowa po przestawieniu = 10x+y

układ:
{10y+x+3x=44
{10x+y-5y=52

{ 10y + 4x = 44/ * 2
{ 10x - 4y = 52/ * 5

{20y + 8x = 88
{50x - 20y = 260
skróci się 20 y z -20 y
--------------------------------
58x = 348 / : 58
x = 6


{ x= 6
{ 10y + x + 3x = 44

{x = 6
{10y = 44 - 6*4

{x = 6
{10y = 44-24

{x = 6
{10y = 20 / : 10

{x=6 --> cyfra jednośći
{y=2 --> cyfra dziesiątek

Liczba szukana= 26

aj ona byla szybsza
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T19:12:58+01:00
X- cyfra jedności
y-cyfra dziesiątek

liczba dwucyfrowa = 10y+x
liczba dwucyfrowa po przestawieniu = 10x+y


10y+x+3x=44
10x+y-5y=52

10y + 4x = 44/ * 2
10x - 4y = 52/ * 5

20y + 8x = 88
50x - 20y = 260


58x = 348 / : 58
x = 6


x= 6
10y + x + 3x = 44

x = 6
10y = 44 - 6*4

x = 6
10y = 44-24

x = 6
10y = 20 / : 10

x=6
y=2
Szukana liczba to 26.
1 5 1