Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:19:06+01:00
B)1/5(x-3)=9-x /*5
x-3=45-5x
-48=4x /:4
x=-12
c)0,6+x/2=x+1 /*2
0,6+x=2x+2
-1,4=x
2010-02-21T19:20:41+01:00
¾(2-3x)=-6
⁸/₄-⁹/₄x=-6
-⁹/₄x= -²⁴/₆ | * (-⁴/₉)
x= -²⁴/₆ * (-⁴/₉)
x = -⁸/₃*(-⅔)
x= ¹⁶/₉
x = 1 ⁷/₉

⅕(x-3)=9-x
⅕x - ⅗ = 9-x
⅕x+x = 9+⅖
1⅕x = 9⅖
⁶/₅x = ⁴⁷/₅ | *⁵/₆
x = ⁴⁷/₅ * ⁵/₆
x= ⁴⁷/₆
x= 7 ⅚

0,6+x /2=x+1 |*2
0,6+x=2x+2
x-2x=2-0,6
-x=1,4 | *(-1)
x=-1,4