Zapisz odpowiednią sumę algebraiczną i zredukuj wyrazy podobne:
a]
Na kurzej fermie jest 4000 sztuk drobiu:kury,koguty i kurczęta.Kogutów jest x, a kur 10 razy więcej niż kogutów.Ile kurcząt jest na tej fermie?
b]
Przez pierwsze 3 miesiące w roku w księgarni sprzedano x książek, a w drugim kwartale sprzedano 4 razy mniej niż w pierwszym.W trzecim kwartale dokładnie tyle samo co w pierwszym, a w czwartym o 20% więcej.Ile książek sprzedano w tej księgarni przez cały rok?

PS.Dam naj. Odpowiedź potrzebna jak najszybciej ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:22:38+01:00
B) sprzedano 3,45x ksiażek chyba xD

a) y= 4000 - 11x
2010-02-21T20:19:29+01:00
A)

a - kurczęta

4000=x+10x+a
4000=11x+a/-11x
a=4000-11x



b)

rok = x +0,25x+x+x+0.2x
rok=3,45x