Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T18:16:35+02:00
Pan Zagrodzki: (50 ha)
5%-rośliny okopowe
5/100*50=2,5ha
15%-łąki i pastwiska
15/100*50=7,5ha
80%-zboża
80/100*50=40ha
40-2,5=37,5
o37,5ha wiecej
2009-10-15T18:20:40+02:00
100%-50 ha
80%-x
teraz mnozymy na krzyż
100%x=80%×50
100x=80×50/100
x=40
80%- zboża - 40 ha

100%-50ha
5%-x
mnożymy na krzyz
100%x=5%×50
100x=250/100
x=2,5 ha

5% rosliny okpowwe= 2,5ha

40ha-2,5 ha= 37,5 ha

Odp. Pan zagrodzki przeznaczył o 37,5 ha wiecej na zboża niż na rosliny okopowe.