Liczby dodatnie i ujemne.
dodawanie i odejmowanie.
z.1
oblicz.
(-1,7)+0,9=
18+(-20,7)=
(-2,7)+(-3,6)=
(-3,4)-(-1,5)=
1/4-1/2=
(-7/12)+3/8=
(-31/5)-21/2=
11/6-(-21/12)=
3,7-42/5=
(-7/8)+(-0,7)=
1,4-(-13/4)=
(-21/6)-(-1,6)=
z.2
do każdej z liczb:-0,5;-2,7;-9,3;-3,7 dodaj 31/2
od każdej z liczb:13/4;1/2;-21/4;-73/8 odejmij 3,6

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:05:03+01:00
Z.1
oblicz.
(-1,7)+0,9= -0,8
18+(-20,7)= -2,7
(-2,7)+(-3,6)= -6,3
(-3,4)-(-1,5)= -3,4+1,5 = -1,9
1/4-1/2= 1/4-2/4 = -1/4
(-7/12)+3/8= -14/24+9/24 = -5/24
(-31/5)-21/2= -62/10-105/10 = -167/10 = -16,7
11/6-(-21/12)= 22/12+21/12 = 43/12 = 3 7/12
3,7-42/5=3,7-8,4 = 4,7
(-7/8)+(-0,7)=-0,875-0,7 = 1,575
1,4-(-13/4)=1,4+3,25 = 4,65
(-21/6)-(-1,6)=-3,5+1,6

z.2
do każdej z liczb:
-0,5+15,5 = 15
-2,7+15,5 = 12,8
-9,3+15,5 = 6,2
-3,7+15,5 = 11,8

od każdej z liczb:
3,25-3,6 = 0,35
0,5-3,6 = -3,1
-5,25-3,6 = 8,85
9,125-3,6 = 5,525
10 3 10
2010-02-21T20:07:00+01:00
(-1,7)+0,9= - 0,8
18+(-20,7)= -2,7
(-2,7)+(-3,6)= -6,3
(-3,4)-(-1,5)= -1,9
1/4-1/2= -1/2
(-7/12)+3/8= -5/24
(-31/5)-21/2= - 167/10
11/6-(-21/12)= 43/12
3,7-42/5= -47/10 = -4,7
(-7/8)+(-0,7)= -63/40
1,4-(-13/4)= 93/20
(-21/6)-(-1,6)= -1,9

TYLKO POZAMIENIAJ SOBIE NA LICZBY MIESZANE ;)
6 4 6