ZaaDanie nr 1 .. :
Uzasadnij , że :
a) suma trzech kolejnych liczb naturalnych jest podzielna przez 3.


.. wytłumaczyć.. ;]


ZaaDanie nr 2 .. :
Wyłącz wspólny czynnik przed nawias.
a) 5x + 10 y
b) 4m + 4
c) 3a - 3
d) 5xy - x
e) -6a kwadrat - 2a
f) 6a kwadrat - 12 ab
g)1/2<jedna druga>xy - 1/2<jedna druga>x
h)1/3<jedna trzecia>a kwadrat b + 1/9<jedna dziewiąta>ab kwadrat
i) 2xyz - 4x kwadrat y kwadrat z + zyz kwadrat
j) stv kwadrat - stv + tv kwadrat

Prosze o dobre odp.. ;)

Daaajee NaaJ.. ;d

3

Odpowiedzi

2010-02-21T19:53:06+01:00
Zad2.
a) 5x + 10 y=5(x+5y)
b) 4m + 4=4(m+1)
c) 3a - 3=3(a-1)
d) 5xy - x= x(5y-x)
e) -6a kwadrat - 2a=-a(6-2)
f) 6a kwadrat - 12 ab=a(6-12b)
g)1/2<jedna druga>xy - 1/2<jedna druga>x=x(12y-1/2)
h)1/3<jedna trzecia>a kwadrat b + 1/9<jedna dziewiąta>ab kwadrat= 1/3(a+1/3b)
i) 2xyz - 4x kwadrat y kwadrat z + zyz kwadrat=z(2xy-2y+yz)
j) stv kwadrat - stv + tv kwadrat=tv(s-s)
1 1 1
2010-02-21T19:56:09+01:00
Zadanie 2.
a) 5(x+2y)
b) 4(m+1)
c) 3(a-1)
d) x(5y-1)
e) -2a(3a+1)
f) 6a(a-2ab)
g) 1/2x(y-1)
h) 1/3ab(a+1/3b)
i) chyba jest błąd w zadaniu
j) tv(sv-s+v)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:01:09+01:00
Zadanie pierwsze
1+2+3=6
Podzielna przez 3 ale uzasadnić nie wiem za bardzo jak.

Zadanie drugie
a)5(x+2y)
b)4(m+1)
c)3(a-1)
d)1(5xy-x)
e)2a(-3a-1)
f)6a(a-2b)
g)1/2x(y-1)
h)1/3 ab(a+1/3ab)
i)yz(2x-4xkwadrat y +z zkwadrat)??? Nie jestem pewna
j)tv(stv-s+tv)