Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:50:07+01:00
Ujścia lejkowe(estuaria) tworzą się, gdy zbiornik wodny jest głęboki i występują znaczne amplitudy pływów. Podczas przypływów woda morska wnika głęboko w ujściowy odcinek doliny rzecznej, niszcząc i rozszerzając jego brzegi. Tworzy się ujście o charakterystycznym kształcie lejka. Estuaria są typowe dla rzek zachodniej Europy i wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej.. :)
Mam nadzieje ze pomogłam :)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T19:50:49+01:00
Powstają na skutek pływów morskich, tj. regularnie powtarzające się podnoszenie i opadanie poziomu wody.
2010-02-21T19:52:19+01:00
Przypływy i odpływy działają erozyjnie i po szerzają ujście rzeki.