Odpowiedzi

2010-02-21T20:07:18+01:00
A) {x+2y=-2
{2x-y=1

{x=-2y-2
-5y=5

y=-1
x=0


c){x-2y=3
{-2x+y=0

x=3+2y
-3y=6

y=-2
x=-1


b){x+4y=-2
{3x-8y=10

x=-2-4y
-20y=16

y=0,8
x=-5,2

d){2x+y=9
{5x-4y=3

y=9-2x
13x=39

x=3
y=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:17:43+01:00
A)x+2y=-2
2x-y=1 | razy 2

x+2y=-2
4x-2y=2

5x=0
x=0
y=-1

b) x+4y=-2 | razy -3
3x-8y=10

-3x-12y=6
3x-8y=10

-20y=16 |:-20
y=1,25

3x=20 |:3
x=0,15

c) x-2y=3 |razy 2
-2x+y=0

2x-4y=6
-2x+y=0

-3y=6 |:-3
y=-2

2x=-2|:2
x=-1

d)2x+y=9 |razy 4
5x-4y=3

8x+4y=36
5x-4y=3

13x=39|:13
x=3

y=9-6
y=3
2 5 2
2010-02-21T22:55:04+01:00
A)
{x+2y=-2
{2x-y=1

x=-2-2y
2(-2-2y)-y=1
-4-4y-y=1
-5y=5
y=-1

x=-2-2*(-1)
x=-2+2
x=0


b)
{x+4y=-2
{3x-8y=10

x=-2-4y
3(-2-4y)-8y=10
-6-12y-8y=10
-20y=16
y=-0,8

x=-2-4*(-0,8)
x=-2+3,2
x=1,2


c)
{x-2y=3
{-2x+y=0

x=3+2y
-2(3+2y)+y=0
-6-4y+y=0
-3y=6
y=-2

x=3+2*(-2)
x=3-4
x=-1


d)
{2x+y=9
{5x-4y=3

y=9-2x
5x-4(9-2x)=3
5x-36+8x=3
13x=39
x=3

y=9-2*3
y=9-6
y=3