Hej mam za zadanie napisać o Niemczech 7 zdań
1.Jaki jest ich język narodowy
2.Z kim graniczą na południu północy wschodzie i zachodzie
3.Jaka jest u nich waluta
4.co jest ich stolicą
5.Jaką mają nalepke coś jak pl
6.powieszchnie kwdratową niemiec
7.i ile mają krain coś jak nasze wojewódstwa
barzdo pilne z góry thx sorka za mało punktów jak będe miał więcej to dam

3

Odpowiedzi

2010-02-21T20:06:26+01:00
1.Jaki jest ich język narodowy - niemiecki
2.Z kim graniczą na południu północy wschodzie i zachodzie - polska , czechy , austria,lichtenstein,swizerland,francja,belgia,holandia,dania
3.Jaka jest u nich waluta - euro
4.co jest ich stolicą -berlin
5.Jaką mają nalepke coś jak pl - de
6.powieszchnie kwdratową niemiec -357 114,22 km²
7.i ile mają krain coś jak nasze wojewódstwa - 16
barzdo pilne z góry thx sorka za mało punktów jak będe miał więcej to dam
2010-02-21T20:11:06+01:00
1. Język Niemiecki
2. od północy jest to Dania, od wschodu Polska i Republika Czeska, od południa to Austria i Szwajcaria, zaś od zachodu jest to Francja, Luksemburg, Belgia oraz Holandia.
3.Euro
4.Berlin
5. Chodzi o flage?? Na gorze czarny w środku czerwony a na dole żółty
6.powierzchnia kraju to 357 114,22 kilometrów kwadratowych.
7.

1. Badenia-Wirtembergia (Baden WĂźrttemberg) > stolica Stuttgart
2. Bawaria (Bayern) > stolica Monachium (MĂźnchen)
3. Berlin - miasto wydzielone
4. Brandenburgia (Brandenburg) > stolica Poczdam (Potsdam)
5. Brema (Bremen) (z Bremerhaven) - miasto wydzielone
6. Hamburg - miasto wydzielone
7. Hesja (Hessen) > stolica Wiesbaden
8. Meklemburgia-Pomorze Przednie (Mecklenburg-Vorpommern) > stolica Schwerin
9. Dolna Saksonia (Niedersachsen) > stolica Hanower (Hannover)
10. Nadrenia Północna-Westfalia (Nordrhein-Westfalen) > stolica DĂźsseldorf
11. Nadrenia-Palatynat (Rheinland-Pfalz) > stolica Moguncja (Mainz)
12. Saara (Saarland) > stolica SaarbrĂźcken
13. Saksonia (Sachsen) > stolica Drezno (Dresden)
14. Saksonia-Anhalt (Sachsen-Anhalt) > stolica Magdeburg
15. Szlezwik-Holsztyn (Schleswig-Holstein) > stolica Kilonia (Kiel)
16. Turyngia (ThĂźringen) > stolica Erfurt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:16:45+01:00
1.Jaki jest ich język narodowy
2.Z kim graniczą na południu północy wschodzie i zachodzie
3.Jaka jest u nich waluta
4.co jest ich stolicą
5.Jaką mają nalepke coś jak pl
6.powieszchnie kwdratową niemiec
7.i ile mają krain coś jak nasze wojewódstwa

1.niemiecki
2.i tak od północy jest to Dania, od wschodu Polska i Republika Czeska, od południa to Austria i Szwajcaria, zaś od zachodu jest to Francja, Luksemburg, Belgia oraz Holandia.

3.waluta to euro
4.stolica niemiec to berlin, większe miasta to:Bonn, Monachium, Frankfurt ,Kolonia, Hamburg, Essen, Dortmund, oraz Dusseldorf czy Stuttgart, Drezno, Lipsk.
5.wiem, że w niemczech obowiązuje jakas nalepka ekologiczna koloru zielonego przyklejana na pojazdach

6.Całkowita powierzchnia Niemiec to około. 357 tys. km2 ,

7.16 chyba
przepraszam za to 7 akle nie jestem pewna