Śniardwy to największe pod względem powierzchni jezioro w Polsce. Objętość wody w tym jeziorze wynosi około 0,66km3. Wyobraź sobie, że wodę z tego jeziora przelewa się do stulitrowych beczek. Czy bilion takich beczek wystarczy?

2

Odpowiedzi

2010-02-21T20:06:49+01:00
Wystarczy. Bilion takich beczek.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:24:11+01:00
Pff a czy podałeś jak to rozwiązać?
No właśnie.
Najpierw zauważmy że:
1 km3 = 1 000 000 000 L
0,66 km3 = 660 000 000 L
I teraz dzielimy litry Śniardwy na ilość litrów beczek aby uzyskać odpowiedź na pytanie ile beczek potrzeba
660 000 000 L : 100 L = 6 600 000
Więc...
Sześć milionów sześćset tysięcy beczek jest mniejsze od biliona :)
POZDRAWIAM. (Prawda że to nie było takie trudne?)