Mógłby mi ktoś zrobić te zadanka? .. do domu mam zadane zadanie 11,12,13 i 14 :( totalnie nie wiem jak to zrobić.. temat który omawiamy na lekcji to :zastostowanie twierdzenia pitagorasa, tym sposobem trzeba by było je rozwiązać.. oto zadanka: http://img696.imageshack.us/img696/6467/matmab.jpg / zadania mam zadane na jutro, bardzo zależy mi na czasie :( /

3

Odpowiedzi

2010-02-21T21:09:21+01:00
Jak jest (2) to znaczy że do potęgi 2

11)
20cm - 4cm = 16cm
16cm : 2 = 8cm
6cm(2) + 8cm(2) = c(2)
36cm + 64cm = c(2)
100cm = c(2)
c = (pierwiastek z)100cm
c = 10cm
Obw = a + b + c + d
Obw = 4cm + 10cm + 20cm + 10cm
Obw = 44cm

12)
27cm - 11cm = 16cm
16cm : 2 = 8cm
8cm(2) + b(2) = 14cm(2)
64cm + b(2) - 196cm
b(2) = 132cm
b = (pierwiastek z)132cm
b = 2 (pierwiastek z)33cm
to w przybliżeniu 11,5cm

13)
a(2) + 3m(2) = 6cm(2)
a(2) + 9m = 36m
a(2) = 36m - 9m
a(2) = 27m
a = (pierwiastek z)27m
a = 3 (pierwiastek z)3m
to w przybliżeniu 5.19m
5,19m + 2m = 7,19m
7,19m < 7,5m
Odp.: Kot może czuć się bezpiecznie

14)
x(2) + 5(2) = 7(2)
x(2) + 25 = 49
x(2) = 49 - 25
x(2) = 24
x = (pierwiastek z)24
x = 2 (pierwiastek z)6

2(2) + h(2) = 5(2)
4 + h(2) = 25
h(2) = 25 - 4
h(2) = 21
h = (pierwiastek z)21
(pierwiastek z)21(2) + 6(2) = y(2)
21 + 36 = y(2)
y(2) = 57
y = (pierwiastek z)57

5(2) + b(2) = 13(2)
25 + b(2) = 169
b(2) = 169 - 25
b(2) = 144
b = (pierwiastek z)144
b = 12
a(2) + 5(2) = 15(2)
a(2) + 25 = 225
a(2) = 225 - 25
a(2) = 200
a = (pierwiastek z)200
a = 10 (pierwiastek z)2
z = 12 - 10 (pierwiastek z)2


Miałam te same książki jaki byłam w 2gim ;) wiec powinno być dobrze sprawdź jeszcze z tyłu w odpowiedziach. Mam nadzieję, że pomogłam :) liczę na najlepszy.
2010-02-21T21:14:57+01:00
11) 20 - 4 = 16
16 :2 =8
x(do kwadratu) = 6 (do kwadratu) + 8 (do kwadratu)
x = 10
O= 20+10+10+4=44
12) 27 - 11 = 16
16 :2 = 8
14(do kwadratu) = x (do kwadratu) + 8 (do kwadratu)
x = 11 i pierwiastek z 11
13)6(do kwadratu) = x (do kwadratu) + 9 (do kwadratu)
x = 5
Odp. kot może czuć się bezpiecznie
14) a. 10 :2 =5
x(do kwadratu) = 7 (do kwadratu) + 5(do kwadratu)
x = 8 i pierwiastek z 10
b. 5(do kwadratu) = 2 (do kwadratu) + y(do kwadratu)
y = pierwiastek z 21
c. 13(do kwadratu) = 5(do kwadratu) + x (do kwadratu)
x = 12
15(do kwadratu) =5(do kwadratu) +x (do kwadratu)
x = 10 i pierwiastek z 2
z = 12 - 10 i pierwiastek z 2


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:16:15+01:00
Rozwiązania zadań są w załącznikach
1 5 1