Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:11:15+01:00
Feudał - obszarnik ziemski, osoba posiadająca ziemię
Inwestytura - przekazywanie wasalowi reczy (dóbr) lennych
Lenno - posiadłość nadawana przez seniora dla wasala ( miało jakiś związek z majątkiem)
Alodium - forma własności nieruchomości w prawie feudalnyym
22 3 22
2010-02-21T20:12:46+01:00
Feudał- chłopi oddawali ziemię możnym panom w zamian za spłacenie długów.

Inwestytura -nadawanie stanowisk kościelnych przez monarchę przy jednoczesnym traktowaniu dóbr kościelnych przez monarchę jako lenna.

Lenno- posiadłość jaka otrzymywał król od rycerza jako dar za wsparcie finansowe lub militarne.

Alodium- ziemia stanowiąca nieograniczoną własność.
12 3 12
2010-02-21T20:18:28+01:00
1.jest to system spoleczno gospodarczy ktorego istote stanowi podzielona wlasnosc ziemi
2.inwestytura jest to przekazanie lenna dokonywane po zlozeniu seniorowi holdu przez wasala otrzymywal on od seniora przedmiot wymbolizujacy nadane lenno np chorongiew
3.jest to ziemia nadawana przez seniora w uzytkowanie wasalowi w sredniowieczu
4.alodium jets do ziemia w sredniowieczu stanowiaca wlasnosc wolna od zobowiazan i feudalnych ciezarow
10 3 10