Odpowiedzi

2010-02-21T20:16:36+01:00
200m : 100 000 m/h = 0,002 m/h = 7,2 m/s = przyspieszenie
2010-02-21T20:18:11+01:00
V=100 km/h = 27.8 m/s
v0=0 m/s
s=200 m
z rownan predkosci
s=v0*t+1/2*a*t^2
vk=v0t+at

v0=0 więc s=1/2*a*t^2 i Vk=at
z drugiego równania t=Vk/a i podstawiasz do pierwszego

s=1/2*a*(Vk/a)^2 podnosisz do kwadratu, skracasz a i przeksztalcasz rownanie-
otrzymujesz wzor na a.

oznaczenia
Vo-predkosc poczatkowa
Vk- predkosc koncowa
s- droga
t- czas
^2- do kwadratu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:20:19+01:00
A=v/t
a=100000/200=500m/h

s=1/2at^2
t=pierwiastek 2s/a
t=pierwiastek 2*100/0,5=pierwiastek 400 = 20