Odpowiedzi

2010-02-21T20:19:31+01:00
R = 0,484Ω
U = 220000mV = 220000 * 10⁶ V

I = U/R
I = 220000 * 10⁶/0,484
I = 454545,455 * 10⁶ A

P = U * I
P = 454545,455 * 10⁶ * 220000 * 10⁶
P = 100000000100 * 10¹² W
2 1 2
2010-02-21T20:19:52+01:00
R=0,484
U=220000mV=220V bo1V=1000mV
P=U*I z prawa Ohma I=U/R stąd P=U²/R
P=220²/0,484Ω=100000W
co ta za ŻARÓWA
chyba błąd w treści, za mały opór żarówki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:24:07+01:00
R - oporność żarówki = 0,484 oma
U - napięcie = 220000 mV = 220 V
P - moc żarówki = U²/R = 48400/0,484 = 100000 W = 100 kW
jest to ogromna żarówka raczej takich nie ma
gdyby miała oporność 0,484 kΩ to by było 484 Ω wtedy moc = 48400/484 = 100 W
Myślę ,że źle podałeś oporność w zadaniu powinno być 0,484 kΩ
3 3 3