Aluminiową kulkę o objętości 10cm3 zanurzono w wodzie. Wiedząc, że gęstość wody wynosi około 1000 kg/m3, gęstość aluminium 2800 kg/m3, a wartość przyspieszenia ziemskiego 10 N/kg, oblicz wartość siły wyporu działającej na kulkę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:22:37+01:00
Fw = V * ro * g (ro to gestosc wody w przypadku sily wyporu)
V = 10cm3 = 0,00001m3
Fw = 0,00001m3 * 1000kg/m3 * 10 N/kg = 0,1N
38 3 38
  • okss
  • Początkujący
2010-02-21T20:25:10+01:00
D:
v(a) = 10cm3=0,00001 m3
q(w)= 1000kg/m3
q(a)= 2800 kg/m3
g= 10 N/kg

W:
Fw= q*v*g
Fw= 280 kg/m3*0,00001m3*10N/kg
Fw= 0,028 N

Odp: Siła wyporu jest równa 0,028 N.
PS wydaję mi się, że taka będzie właśnie odpowiedź, ale zastanawiam się po co jest gęstość wody podana. Pozdrawiam :)
34 2 34