Metalowy prostopadłościan o objętości 40 cm³ zawieszono na siłomierzu, który wskazał N. Jakie bedą wskazania siłomierza po całkowitym zanurzeniu prostopadłościanu w wodzie? Gęstość wody wynosci 1000 kg/m³, a wartość przyspieszenia ziemskiego 10 N/kg.

DAM NAJLEPSZA!

2

Odpowiedzi

2010-02-22T05:25:35+01:00
Witaj
dane V=40cm3=0,04dm3, d=1000kg/m3=1kg/dm3, g=10N/kg, Q=1N
szukane Q'
Na skutek działania siły wyporu Fw siłomierz po zanurzeniu ciała w wodzie
pokaże niższe wskazanie o tę właśnie siłę.
Q' = Q - Fw = Q - dgV = 1N - 1kg/dm3*0,04dm3*10N/kg = 1N - 0,4N = 0,6N.

Siłomierz pokaże Q' = 0,6N

..................pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T08:16:45+01:00
Dane:
V=40cm3=0,04dm3
d=1000kg/m3=1kg/dm3
g=10N/kg
Q=1N
Szukane:
Q'=?
Rozwiązanie:
Q= Q-Fw=Q-dgV=1N-1kg/dm3*0,04dm3*10N/kg=1N-0,4N=0,6N.

Odp.:Siłomierz pokaże Q'=0,6N