Odpowiedzi

2010-02-21T20:23:13+01:00
Głównym bohaterem powieści Juliusza Verne jest Fileas Fogg. Fogg jest wysokim , przystojnym , zawsze przyzwoicie ubranym mężczyzną, jak przystało na angielskiego dżentelmena. Fileas Fogg jest człowiekiem bardzo zamkniętym w sobie. Jest człowiekiem bardzo spokojnym , dokładnym , punktualnym , cierpliwym .


Jan Obieżyświat jest Francuzem przyjętym na służbę u Fogga. Jest młodym mężczyzną o rumianej cerze , niebieskich oczach i ciemnej , bujnej czuprynie. Ma żywe usposobienie i łagodną naturę. Często się uśmiecha , jest bardzo poczciwym człowiekiem. Młode lata spędził na włóczędze – pracował w cyrku , był wędrownym śpiewakiem , pracował jako strażak i nauczyciel gimnastyki.
Zatrudniając się u Fogga jako lokaj miał nadzieje na spokojne życie , miał dosyć włóczenia się po świecie.


Auda jest śliczną , młodą Hinduską , na siłę wydaną za starego maharadżę , który niedługo po ślubie zmarł. Miała zostać spalona na rytualnym stosie , aby nawet po śmierci towarzyszyć mężowi. Dzięki odwadze Obieżyświata udało się ją uratować i przez część podróży towarzyszyła Foggowi.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:24:59+01:00
Fileas Fogg , detektyw Fix , Pani Auda , Jan Passepartout
1 5 1