Poniżej podano kilka rownan reakcji .Okresl które z nich ilustrują reakcje utleniani-redukcji. Dla reakcji utleniania-redukcji wskaz utleniacz i reduktor.
Na₂O + H₂SO₄ ------>Na₂SO₄+H₂O
2Na +2 H₂O------>2 NaOH+H₂
2Cu+ O₂------>2CuO
CuO+H₂SO₄----->CuSO₄+ H₂O

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:27:55+01:00
Reakcje utlenienia-redukcji(tylko w tych reakcjach zmienia się stopień utlenienia pierwiastków).
2Na + 2H2O --->2NaOH + H2
Redukcja: H2 + 2e- --> H2
(stopień utlenienia wodoru po lewej stronie I, po prawej 0)
Utlenienie: 2Na --> 2Na + 2e-
(stopień utlenienia sodu po lewej stronie 0, po prawej I)

Utleniacz: H2O
Reduktor: Na

2Cu + O2 ---> 2CuO
Redukcja: O2 + 4e- ---> 2O
(stopień utlenienia O po lewej 0, po prawej -II)
Utlenienie: 2Cu ---> 2Cu + 4e-
(stopień utlenienia Cu po lewej 0, po prawej II)

Utleniacz: O2
Reduktor: Cu
1 5 1
2010-02-21T20:30:18+01:00
2Na +2 H₂O------>2 NaOH+H₂
utleniacz - wodór H₂
reduktor - Na

2Cu+ O₂------>2CuO
utleniacz - O
reduktor - Cu
2010-02-22T01:56:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2Na +2 H₂O------>2 NaOH + H₂
2Na⁰ - 2e⁻---->2Na⁺....Reduktor: Na
2H⁺ + 2e⁻---->H₂⁰......Utleniacz: H⁺

2Cu + O₂------>2CuO
2Cu⁰ - 4e--->2Cu²⁺.....Reduktor : Cu
O₂⁰ + 4e--->2 O²⁻......Utleniacz : O₂