Odpowiedzi

2009-10-15T18:40:11+02:00
Przekątna kwadratu(d) = a√2
a=d/√2
a=d√2/2
a=√20*√2=√40(cm)
Pkwadratu=a²
P₁=(√40)²=40(cm²)

P₂=(√5)²=5(cm²)

Stosunek pól.
40cm²/5cm²=8.

Stosunek pól tych kwadratów jest jak 8:1.

Odp. Stosunek pól tych kwadratów jest jak 8:1.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T18:45:28+02:00
P=a kwadrat
p=pierwiatekz5 do potęg drugiej
p=5

d=apierwiastekz dwóch
a=d/√2
a=√20/√2
a=√10

p=a do kwadratu
p=√10 do kwadratu
p=10

5/10=1/2