Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T06:28:10+01:00
Witaj
Obliczam ilość moli C w 3 dm3 CO2 otrzymanego po spaleniu 1dm3 alkinu.
22,4dm3 CO2..........1mol C
3dm3 CO2...............x
-------------------------------------
x = 0,134 mola C ,które są 3dm3 CO2 przedtem były w 1dm3 alkinu.

0,134 mola C................1dm3 alkinu
....y..........................22,4dm3 alkinu czyli 1 molu alkinu
--------------------------------------------------------------------------
....y = 3 mole C w 1 molu alkinu czyli był to propyn C3H4.

.........................pozdrawiam
11 3 11
2010-02-22T09:43:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Stosunki objętościowe odpowiadają stosunkom molowym, więc:
C3H4 + 4 O2------>3 CO2 + 2 H2O
Szukanym alkinem jest:
PROPYN
C3H4
CH≡C-CH3
.........H
.........I
H-C≡C-C-H
.........I
........H
6 3 6