Odpowiedzi

2009-10-15T18:48:35+02:00
Polska jest krajem średnio rozbudowanym. Moim zdaniem nasz kraj nie ma potrzeby wybudowania elektrowni atomowej ze względu na duża potrzeby terenu na postawienie elektrowni. Energia atomowa jest nie bezpieczna dla roślin, zwierząt i ludzi
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T18:49:55+02:00
Oczywiście że tak. Polska co roku wydala do atmosfery nieproporcjonalne do wyprodukowanej energi ilości dwutlenku węgla. Jak wiemy przez międzynarodowe wspólnoty narzucone zostały limity na wydalanie dwutlenku. Niestety Polska przekracza te limity i musi płacić za dodadkowe limity. Przez nasza produkcja energi wydalamy ilość tego gazu przekraczając średnią światowa. Inne kraje wykorzystują inne źródła Energi np. Niemcy inwestują w wiatraki, włosi w panele solarne itp Jest to inwestycja która się zwraca.
2009-10-15T19:51:38+02:00
Tak-

Często wyrażana jest opinia, że w krajach wysoko rozwiniętych, dzięki wprowadzaniu nowych energooszczędnych technologii i różnym innym akcjom poszanowania energii, popyt na nią ustabilizował się, a nawet spada. Polska powinna więc wzorować się na nich i problem energetyki mielibyśmy rozwiązany. Ci, którzy tak twierdzą, zapominają jednak, że mowa jest o popycie na energię pierwotną, a nie finalną - dostarczaną konsumentom.


Pozdrawiam :)