Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:42:42+01:00
Istota biała i szara znajduja sie w mozg i rdzeniu kregowym
zbudowane sa te istoty z komorek nerwowych: istota szara to perikariony neuronów a biała to aksony-neuryty

istota szara w mozgu jes na zewnatrz a biala wewnatrz, natomiast wrdzeniu kregowym jest odwrotnie.
11 3 11
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T20:50:21+01:00
Istota szara =>skupienie ciał komórek nerwowych.
Istota biała => skupienie włókien nerwowych=, tworzących drogi nerwowe.
Obie istoty zbudowane są z komórek nerwowych.
11 3 11