Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • WFD6
  • Początkujący
2010-02-21T20:44:02+01:00
Prąd elektryczny – każdy uporządkowany (skierowany) ruch ładunków elektrycznych.

Ruch ten zazwyczaj jest powodowany obecnością pola elektrycznego (różnicy potencjałów).
1 5 1
2010-02-21T20:45:52+01:00
Prąd elektryczny – jest to uporządkowany ruch ładunków elektrycznych. Prąd płynie w gazach cieczach i ciałach stałych. W gazach i cieczach przepływ prądu polega na równoczesnym i uporządkowanym ruchu ładunków dodatnich i ujemnych. Natężenie charakteryzuje płynący w przewodniku prąd, jest to ilość ładunków przepływających przez poprzeczny przekrój przewodnika w jednostce czasu I=1A-amper.Każdy przewodnik, w którym płynie prąd ma określoną wielkość zwaną oporem elektrycznym R=ςl/s
2 1 2