1.W równoległoboku o polu 91cm<kwadratowych> jeden z boków ma długość 7 cm. Jaką długość ma wysokość opuszczona na ten bok?

2.Jedna z przekątnych rombu ma dłudość 15 cm, a druga przekątna jest 4 razy dłuższa. Oblicz pole tego rombu.

3.Romb ma pole równe 60 cm<kwadratowych>, jedna z jego przekątnych ma długość 12 cm. Jaką długość ma druga przekątna?


PROSZĘ ROZWIĄŻCIE MI TO NA DZISIAJ..PLISS

3

Odpowiedzi

2010-02-21T20:47:03+01:00
Wzory na pole rombu 1/2 * podstawa razy wysokosc
1/2 * przekontna*przekontna
1) 1/2*7*h=91
h=6,5

2) 1/2* 15 * 60=450

3)1/2*12*x=60
x=10 czyli przekontna ma 10
1 5 1
2010-02-21T20:49:08+01:00
Zadanie 1 .
Dane:

P=91cm2
a=7 cm
Szukane:
h=?

wzór:

P=a*h / :a
P*a=h
h= P*a
więc :
h= 91 cm2 : 7 cm = 13 cm
odp: wysokość opuszczona na ten bok wynosi 13 cm.

Zadanie 2.

e = 15 cm
f = 15 cm x 4 = 60 cm
P = e x f : 2
P = 15 cm x 60 cm : 2 = 450 cm²


Zadanie 3 .

P = d1 * d2/2 d1,d2- przekątne /-dzielenie

P=60cm
d1=12 cm
czyli

60cm=12*d2/2 / * 2
60*20=12*d2 / : 12
120/12 = d2
10 = d2

Odp.druga przekątna wynosi 10 cm.

Pozdrawiam ^*___*^

Jakby jakieś pytania pisz na priv !!
Zadanie 3 .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T20:49:14+01:00
1. 91 ÷ 7 = 13
Odp: Wyskosc opuszczona na ten bok ma 13 cm dl.

2.P= ½ x 15 x (15 x 4) = ½ x 15 x 60 = 450cm²

3. 60cm² ÷ ½ ÷ 12 = 120 ÷ 12 = 10
Odp: Druga przekatna ma dl 10 cm
1 5 1