Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:05:45+01:00
Cechy budowy:
- ścisłe przyleganie komórek
- warstwowy układ komórek
- wyróżniamy nabłonki jednowarstwowe i wielowarstwowe

Klasyfikacja nabłonków ze względu na kształt komórek
- płaski (jeden lub wielowarstwowy)
- sześcienny
- walcowaty

Tkanka łączna:
Wspólne cechy tkanek łącznych:
- współbuduje większość narządów
- nadaje ciału kształt
Duża ilość substancji między komórkowej
- łączna kostna
- łączna tłuszczowa
- łączna kostna
- łączna chrzęstna
- łączna krew i limfa

Tkanka łączna właściwa dzieli się na:

* tkankę łączną zbitą
* tkankę łączną zarodkową
* tkankę łączną tłuszczową
* tkankę łączną galaretowatą
* tkankę łączną siateczkowatą
2010-02-21T21:05:51+01:00
Stała:
zarodkowa- występuje tylko w okresie zarodkowym.
właściwa
wiotka- zbudowana z 3 rodzajów włukien białkowych.
zbita- bardzo wytrzymała.
siateczkowata- tworzy "rusztowanie" dla węzłów chłodnych.
oporowa
kość
chrząstka
swoista tłuszczowa


płynna
krew
limfa