Procenty w zadaniach tekstowych (Układy Równań)
Zd 33 Str 115 . Matematyka z Plusem Klasa 2 Gim.

Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł.Cene stołu obniżono o 10% a cenę krzesła o 20%.Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł.Ile kosztował stół a ile krzesło przed obniżką ?

Na jutro .. :(( Błagam o pomoc! .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:06:37+01:00
Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł.Cene stołu obniżono o 10% a cenę krzesła o 20%.Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł.Ile kosztował stół a ile krzesło przed obniżką
x-cena stolu
y-cena krzesla

x+6y=1020
0,9x+6*0,8y=846

x=1020-6y
0,9(1020-6y)+4,8y=846

x=1020-6y
918-5,4y+4,8y=846

x=1020-6y
-0,6y=-72/:-0,6

x=1020-6y
y=120

y=120
x=300

Odp. Przed obniżką stół kosztował 300zł, a jedno krzesło 120zł.
1 5 1
2010-02-21T21:13:37+01:00
Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł.Cene stołu obniżono o 10% a cenę krzesła o 20%.Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł.Ile kosztował stół a ile krzesło przed obniżką ?

x - cena stołu
y - cena krzesła

x-10%x =x-0,1x=0,9x - cena stołu po obniżce
y-20%y=y-0,2y=0,8y - cena krzesła po obnizce
x+6y=1020
0,9x+0,8y=846

x=1020-6y
0,9*(1020-6y)+0,8y=846

x=1020-6y
918-5,4y+0,8y=846

x=1020-6y
-5,4y+0,8y=846-918

x=1020-6y
-4,6y=-72

x=1020-6y
y=15,46

x=1020-6*15,46
x=1020-92,76
x=927,24


2 5 2
2010-02-21T22:43:22+01:00
X - cena stołu
y - cena krzesła

x+6y=1020
90%x+80%*6y=846

x=1020-6y
0,9x+0,8*6y=846

x=1020-6y
0,9x+4,8y=846

x=1020-6y
0,9(1020-6y)+4,8y=846

x=1020-6y
918-5,4y+4,8y=846

x=1020-6y
-0,6y=-72

x=1020-6y
y=120

x=1020-6*120
y=120

x=1020-720
y=120

x=300
y=120

odp: Stół przed obniżką kosztował 300zł a krzesło 120zł.