Podłoga pokoju ma kształt prostokąta o długości 40,5 m i szerokości 20,4 m. Podłogę trzeba wyłożyć nowymi deskami o wymiarach 4,5 . i 35 cm. oblicz, ile potrzeba desek, jeżeli na straty trzeba doliczyć 10% całej ilości.

Byłabym bardzo wdzięczna za odp. :)
Wszystkim dziękuję ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:14:59+01:00
Pokoj - 40,5m x 20,4m= 826,2 m2
deska- 4,5m x 0,35m= 1,575 m2
826,2 : 1,575= 525 tyle potrzeba desek
10% x 525 = 52,5 tyle na straty ; )
525 + 52,5= 577,5 zaokragleniu to 578 desek;)
2010-02-21T21:33:29+01:00
40,5m*20,4m=826,2m²-tyle m² ma podłoga

4,5cm=0,045m
35cm=0,35m
0,045*0,35=0,01575m²-tyle ma 1 deska

826,2m²:0,01575m²=52457,142= ≈52458-tyle desek trzeba na podłogę
52458+10%=57703,8= ≈57704-tyle desek trzeba kupić
odp.na podłogę trzeba kupić 57704 sztuk desek