Odpowiedzi

2010-02-22T03:27:43+01:00
Witaj
dane m=3,2*10^(-26)kg, Vśr=750m/s, C=2,07*10^(-23)J/kg
szukane T

Ekśr = 0,5m[vśr]2 = C*T

T = 0,5*3,2*10^(-26)kg*562500m2/s2 / 2,07*10^(-23)J/K = 435 K
T = 435 K

..................pozdrawiam
1 5 1
2010-02-22T08:14:11+01:00
Dane:
m=3,2*10^(-26)kg, Vśr=750m/s, C=2,07*10^(-23)J/kg
Szukane:
T=?
Rozwiązanie:
Ekśr = 0,5m[vśr]2 = C*T
T=0,5*3,2*10^(-26)kg*562500m2/s2 / 2,07*10^(-23)J/K = 435 K
T=435 K
Odp.:T gazu wynosi 435 K.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T08:20:20+01:00
Dane: m=3,2*10⁻²³g=3,2*10⁻²⁶kg
V=750m/s
C=2,07*10⁻²³J/K
Rozw:
Ek=CT
½mV²=CT
mV²=2CT
T=mV²/2C
T=1,8*10⁻²⁰/4,14*10⁻²³
T=435K