Dwa oporniki o oporach R1=1Ω i R2=3Ω połączono szeregowo i podłączono do źródła napięcia 0,012kW. Ile energii wydzieli się w czasie 10s w każdym z tych oporników. Proszę o jednostki i dobrze rozpisane zadanie, ponieważ to jest zadanie na poprawę spr. Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T21:22:53+01:00
0.012kV=12V
Rz=1+3=4
t=10s

I=U/R
I=12/4
I=3A

Q=R*t*I^2
Q=4*10*3^2
Q=360J
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:25:15+01:00
R1=1Ω
R2=3Ω
U=0,012kV=12V
t=10s
W1=?
W2=?
Rz=R1+R2=1Ω+3Ω=4Ω
I=U/Rz=12V/4Ω=3A
W=U*I*t prawo Ohma U=I*R stąd W=I²*R*t
W1=I²*R1*t=3²*1*10=90J
W2=I²*R2*t=3²*3*10=270J
4 5 4