1. Na szkolną zabawe przygotowano po 0,27 kg ciasta dla każdego ze stu sześćdziesięciu czterech uczniów.Przyszło stu dwudziestu trzech uczniów. Ile dekagramów ciasta przypada teraz na kazdego z nich .

2 .W pokoju w kształcie prostopadłościanu znajduje się 77,4powietrza, którego gęstość jest równa 1,29g/dm do sześcianu .Oblicz trzeci wymiar tego pokoju, wiedząc ze dwa z nich są równe 4m i 5m .

3. Grażyna i Adam wyruszyli o tej samej godzinie z tego samego miejsca :Grażyna na wschód ze średnia prędkością 4.5km/h, a Adam na zachód ze średnią predkością 4.2km/h Napisz wzór opisujący zależności odległości między nimi (s) w kilometrach od czasu (t) w godzinach.





Bardzo mi zależy !
proszę ;D:P

2

Odpowiedzi

2010-02-21T21:37:06+01:00
1.
dla 164 po 0,27 kg
164*0,27=44,28kg
44,28 kg:123=0,36kg=36 dag
odp. na kazdego znich przypada 36 dag ciasta
2.
gęstośc=1,29 g/dm³
ilosc powietrza:77,4
77,4:1,29=60
V=60dm³
V=a*b*c
a=4m=40dm
b=5m=50dm
c=V/a*b
c=60/40*50=60/2000=0,03dm

odp. wg moich obliczen ten trzeci wymiar ma 0,03 dm ale nie jeswem pewna czy to dobrze
3.
Grażyna=4,5 km/h
Adam:4,2 km/h
Sg+Sa/T s-droga g-grazyny a-adama t- czas
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:50:41+01:00
1. Na szkolną zabawe przygotowano po 0,27 kg ciasta dla każdego ze stu sześćdziesięciu czterech uczniów.Przyszło stu dwudziestu trzech uczniów. Ile dekagramów ciasta przypada teraz na kazdego z nich .


1kg=100dag (stąd: zamieniając "kg" na "dag" przesuwamy przecinek dwa miejsca w prawo, czyli mnożymy liczbę przez 100)
0,27kg=27 dag

dla 1 osoby 27 dag ciasta,
przygotowano ciasto dla 164 uczniów, czyli 1 osoba*164
biorąc pod uwagę ciasto 27 dag*164=4428 dag

na zabawę przygotowano 4428 dag ciasta przyszło 123 uczniów więc dla jednego przypadło
4428dag:123= 36 dag ciasta

2 .W pokoju w kształcie prostopadłościanu znajduje się 77,4powietrza, którego gęstość jest równa 1,29g/dm do sześcianu .Oblicz trzeci wymiar tego pokoju, wiedząc ze dwa z nich są równe 4m i 5m .

TREŚĆ ZADANIA JEST NIEKOMPLETNA - obliczam dla 77,4 kg powietrza
77,4 kg=77400 g

zapisujemy proporcję:
1,29g to 1dm^3
77400g to x

stąd 1*77400=1,29x /:1,29
x=60000 [dm^3] <--to objętość pokoju

WYMIARY POKOJU:
4m=40dm (szerokość)
5m=50dm (długość)
H - szukana wysokość

objętość=długość*szerokość*wysokość
60000=40*50*H
60000=2000*H obustronnie dzielimy przez 2000
H=30dm=3m


3. Grażyna i Adam wyruszyli o tej samej godzinie z tego samego miejsca :Grażyna na wschód ze średnia prędkością 4.5km/h, a Adam na zachód ze średnią predkością 4.2km/h Napisz wzór opisujący zależności odległości między nimi (s) w kilometrach od czasu (t) w godzinach.

ANALIZUJĄC:
w ciągu 1 godziny Grażyna pokonuje 4,5km, a Adam 4,2km
po 1 godz. odległość między nimi wynosi 4,5+4,2=8,7 [km]

po 2 godzinach - Grażyna pokonuje kolejne 4,5km (razem 2*4,5), zaś Adam 4,2km (w sumie 2*4,2); odległość między nimi wynosi zatem 2*4,5+2*4,2=2*(4,5+4,2)=2*8,7 [km]

po 3 godzinach - Grażyna pokonuje kolejne 4,5km (razem 3*4,5), zaś Adam 4,2km (w sumie 3*4,2); odległość między nimi wynosi zatem 3*4,5+3*4,2=3*(4,5+4,2)=3*8,7 [km]
.
.
.
.
analogicznie po "t" godzinach są od siebie oddaleni

s=t*8,7km
7 5 7