Odpowiedzi

2010-02-22T03:14:57+01:00
Witam
a/
CH3-CH2-CH2-COOCH3 + NaOH------> CH3-CH2-CH2-COONa + CH3OH

b/
H+
CH3-COOC2H5 + H2O------------>CH3-COOH + C2H5OH

.....................pozdrawiam
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T09:14:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
C3H7COOCH3 + NaOH----->C3H7COONa + CH3OH
...............................maślan sodu + metanol

b)
CH3COOC2H5 + H2O------>CH3COOH + C2H5OH (na strzałce "H(+))
................................kwas octowy + etanol
2 5 2