Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:41:22+01:00
Kiedy nurt rzeki napotyka przeszkodę, zaczyna odbijać się od brzegu i go erodować. Erozja ta powoduje podcinanie brzegu, a w odsypisku akumuluje się piasek. Kształtuje się zakole, czyli meander. Po jakimś czasie erozja boczna prowadzi do przerwania szyi meandru, rzeka prostuje bieg i powstaje starorzecze.

To tak najprościej, na chłopski rozum :D
63 3 63
2010-02-21T21:51:34+01:00
Woda podmywa brzegi, transportuje wymyty z brzegu piasek i akumuluję go po drugiej stronie brzegu. Przebieg rzeki ma wtedy kształt litery S - jest to proces meandrowania rzeki. Jeżeli będzie on przebiegał przez dłuższy okres oraz będzie bardziej "agresywny" (szybszy prąd, częste wezbrania rzeki itp.) to nastąpi w końcu "odcięcie' jednego z takich zakoli i wtedy obok rzeki tworzy się zbiornik wodny który jest bezodpływowy- starorzecze.

Pozdrawiam i liczę na naj.
39 4 39