Odpowiedzi

2010-02-21T21:51:00+01:00
System ten ma zabezpieczać pracowników oraz ich rodzinę przed czasowym (macierzyństwo, choroba) lub stałym (inwalidztwo, starość, śmierć, brak pracy) brakiem możliwości zarobkowania.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:10:08+01:00
Do ubezpieczen spolecznych zalicza sie ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe (zdrowotne) i wypadkowe.
emerytalne-na wypadek niezdolnosci do pracy z powodu starosci. skladka na to ubezpieczenie wynosi 19,52% podstawy wymiaru skladki.
rentowe-gwarantuje swiadczenia pieniezne w przypadku utraty dochodow pienieznych zwiazanej z niezdolnoscia do pracy , inwalidztwem.
chorobowe-na wypadek choroby
wypadkowe - jak sama nazwa wskazuje w razie jakiegos wypadku
4 3 4