Odpowiedzi

2010-02-21T21:49:52+01:00
Teatr elżbietański - za jego umowną datę założenia przyjmuje się rok 1576. Wtedy to bowiem przedsiębiorca James Burbage wybudował pod Londynem pierwszy gmach przeznaczony wyłącznie do prezentacji widowisk teatralnych. Nazwał go The Theatre i rozpoczął wystawianie pierwszych sztuk.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:55:07+01:00
Teatr elżbietański (od nazwy okresu za panowania Elżbiety I) -za datę założenia przyjmuje się rok 1576. Wtedy to James Burbage wybudował pod Londynem gmach przeznaczony do prezentacji widowisk teatralnych.
Początkowo aktorzy grali na dworze, potem w budynkach. Sceną było podwyższenie, otoczone z trzech stron przez widzów. Dekoracji było niewiele, często zastępował je napis który gosił gdzie toczy sie akcja. Brak kurtyn. Przedstawieniom towarzyszyła muzyka.
Ważne były kostiumy i rekwizyty. Był to teatr gwiazdorski. W teatrze tym nie występowały kobiety, role kobiece grali młodzi, urodziwi mężczyźni.
Przedstawienia musiały wzruszać, bawić, budzić grozę, obfitować w niezwykłe i sensacyjne wydarzenia. Powinny one być tajemnicze, zawikłane, krwawe.
Teatr ten łamał zasadę trzech jedności.
47 3 47